teisipäev, veebruar 09, 2010


Män som hatar kvinnor (2009)
http://www.imdb.com/title/tt1132620/

Kõigepealt pean ära märkima, et oma hinnangutes olen natuke mõjutatud faktist, et mul on suhteliselt suur nõrkus Rootsi krimkade peale. Kõik Wallander-i ja Beck-i osad olen hoolsasti ära vaadanud. Võimas värk. Külm ja rahulik detektiivivärk ilma liigse jooksmise, plahvatamise ja tulistamiseta. Tempo on väga mõnusalt aeglane ja toonid on põhjamaiselt külmad. See film, mind kuidagi ei petnud. Sain täpselt seda mida olin oodanud. Küll natuke häirisid osad kohad (Näiteks oleks tahtnud karjuda, et need on piibli kohad, mitte telefoninumbrid, neil läks selle tuvastamiseks ikka kaua aega). Tütarlaps, kellel muuseas oli lohetätoveering seljal oli väga äge. Imeilus kole tüdruk. Tema pidev suitsetamine oli nii lummav, et üle pika aja tekkis mul arvestatav suitsunälg. Imelik, miks Eesti keeles ei või raamatu pealkiri olla "Mees, kes vihkas naisi"...liiga ...eee...ebakorrektne. See lohetätoveeringust raamat vedeles tööjuures kellegi lauanurgal umbes kuu aega ja sellest mööda minnes arvasin, et tegemist on mingi igava ulmejutuga. Võta nüüd näpust.
Lemmiks seos tekkis mul hoopis langenud golfijumal Tiger Woodsiga. Teatavasti peksis Tigeri rootsi modellist naine tema džiipi golfikepiga nii hoolega, et vaene mees tegi avarii. Huvitav, kas lahkuva mehe autot spordivahendiga peksmine on rootslannadele loomult omane, või sai Mrs.Woods selleks vihastasmishooks inspiratsiooni just selle filmi tegemisele aluseks olnud raamatust

7.

Kommentaare ei ole: