laupäev, mai 15, 2010

Turkish gambit (2005)



Ostsin kunagi selle filmi mingist Kiievi videourkast. Kuna see Akunini raamat meeldis mulle Fandorini sarjast kõige vähem, siis jäi see kinofilm ka riiulile seisma. Lisaks haimas süda halba, et see film ei tee raamatule kuidagi aud. Ja ei teinud ka. Väga ebaveenev näitemäng etteantud materjali järgi. Kordagi ei uskunud ma ühtegi asja, mis filmi tehti. Kordagi ei haaranud ekraanil nähtu mind sedavõrd, et oleks kuidagi tundnud ennast Türgi sõja aegses ajas või tegevustikus. No ei uskunud midagi. Isegi rongistseenis tundusid näitlejad mulle ennast õõtsutavatena, mitte rongisõidust vappuvatena. Vene kinos kasutatavad graafilised disainerid on masendavalt andetud. Tehnikat tunnevad aga maitsemeelega on midagi nihusti. Nii mannetuid "effekte" pole ammu näinud. Kõik selle oleks andeks andnud, aga kõige tähtsama puudus oli Fandorin. No ei olnud see mees minu jaoks see, mida olen raamatuid lugedes ette kujutanud. Menshikov "Riiginõunikus" oli Fandorin, aga see selles filmi kahjuks polnud mitte.

2.

Kommentaare ei ole: