pühapäev, juuni 06, 2010

Detsembrikuumus (2008)



Kinos mul seda filmi vaadata ei õnnestunud. Kanada helimehed olid filmi heliga midagi tõeliselt "andekat" ette võtnud, et mu rase naine palus pärast 10 minutit lahkuda. Kuuldavasti polnud ma ainus. Loomulikult jäid mulle need kunstipäraselt üles võetud algusekaadrid mitmeks kuuks kummitama.

Alustaks hoopis mujalt. Kunagi ammusel ja segastel asjaoludel nägin ühel juhuslikul oleng-puhkepausil telerist Asko Kase kursusetööd "Buddha of the North" või midagi sellist. Karp jäi päris lahti. Peda telerežii õppuri kohta oli väga väga võimas värk. Ah teate selline kung-fu film.

Nüüd siis oli võimalus näha sama mehe nö päris tööd. Anti raha ja praktilised kõik eesti näitlejad ..et mine ja tee. Kahju, et siis selline "raske" teema. Raske sellepärast, et eks maksja (riik) oota ikka sellist Nimed Marmortahvli laadis kinufilmi. Sellist, mis rahvuslasel pisara silma toob ja venelase valgustab. Noh, et saaks telerist vabariigi aastapäeval pärast paraadi näidata või siis Vene gümnaasiumis nö illustreeritud ajalooraamatuks.

Kahju mingis mõttes. Film mulle iseenesest meeldis. Tunda oli, et sama mees oli teinud. Teatud ameerikafilmilik. Põlev hobuvanker ja möllud värgid. Ei meeldinud sellised jubedad lapsikud tegelased ja jutuliinid, mis vägisi olid filmi poogitud (head venelased, isamaaline pagar). Filmi tempo oli sümpaatne. Kellegil (va Tõnu Kark) eriti lobiseda ei lastud.

Näitlejatest veel rääkides. Neid oli LIIGA PALJU. Krt ma saan aru, et kõik tahtsid sellises filmis mängida. Palju sa ikka tänapäeva vaesel ajal saad filmis mundrit kanda jne. Osad mängisid hästi (Malmstein, Tuisk, Teplenkov). Seda meeste karja, kes ei tahtnud kuidagi ühte filmi ära mahtuda tekkis mõte, et kus on eesti noored naisnäitljed? Enamus Eesti filmides neid eriti ei staari. Tavaliselt ikka võetakse mõni seksikas laulja. Noori meesnäitlejaid oskan ma nimetada pea 30 aga naisnäitlejaid ei tule esimese hooga üldse meelde.

5.

Kommentaare ei ole: